وبلاگ حامیان کارلوس کیروش

کارلوس کیروش: رویای من صعود ایران به جام جهانی است

سرمربی پرتغالی تیم ملی ، حمایت همه جانبه مسئولان ، مردم و رسانه ها از تیم ملی را خواستار شد.

به گزارش مهر ، کارلوس کیروش در نخستین نشست خبری پس از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران ، ضمن تشکر از حضور خبرنگاران در این نشست گفت: اسم من "کارلوس کیروش" است و اگر تلفظ آن برای شما سخت است ، بسیار خوشحال می شوم من را به نام کارلوس بخوانید.

وی با بیان اینکه باید در مرحله دوم از مسئولان فدراسیون فوتبال تشکر کند که چنین فضایی را در اختیارش قرار داده اند افزود: فرصت ایجاد شده مجالی است برای اینکه رویاهایمان برای راهیابی به جام جهانی را تحقق ببخشیم. وقتی ترابیان برای اولین بار از این آرزو و رویا با من صحبت کرد احساس کردم می توانم در تعبیر این آرزو نقش داشته باشم و تیم ملی شما را به برزیل برسانم.متن کامل در ادامه مطلب

سرمربی جدید تیم ملی کشورمان در این خصوص اضافه کرد: برای عملی شدن این رویا تلاش می کنم اما قسمت سخت آن از امروز آغاز می شود. اگر می خواهیم این رویا رنگ حقیقت بگیرد ، باید همه به همدیگر کمک کنیم.

وی گفت: در فوتبال هیچ چیز ساده و راحت به دست نمی آید. من معتقدم حمایت فدراسیون ، باشگاه ها ، هواداران و اصحاب رسانه می تواند به موفقیت تیم کمک کند و ما را به اهدافمان برساند.

کیروش همچنین خاطرنشان کرد: دوست دارم واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم و جایگاه فعلی ایران در فوتبال را ببینیم. امروز کار ساده ای پیش روی ما نیست اما با توجه به احساسات و شور و اشتیاق مردم در فوتبال ایران ، اگر آماده سازی تیم به خوبی انجام شود و همه مصمم شوند می توانیم به اهدافمان برسیم.

سرمربی جدید تیم ملی کشورمان با تاکید بر اینکه در فوتبال فراز و نشیب های زیادی وجود دارد تصریح کرد: نتایج فوتبال زمانی خوشحال کننده و در مقطعی ناراحت کننده است اما تلاش ما و همه این است که محصول نهایی این تلاش ها همه را خوشحال کند. در فوتبال هیچ کس نمی تواند برد و نتیجه را تضمین کند و واقعیت این است پول موفقیت نمی آورد اما آنچه که من و کادر فنی تیم ملی تضمین می کنیم این است که با تمام تلاش و اراده بالا خود را آماده مسابقات کنیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی افزود: مهم نیست کجا و با چه تیمی بازی داریم اما من این را تضمین می کنم که در همه شرایط ، با آمادگی به میدان برویم و در هر بازی بهترین عملکرد و بالاترین تلاشمان را بکار بگیریم تا بتوانیم همه مردم را خوشحال کنیم. آنچه قول می دهم این است که من و کادر فنی تیم ملی با سخت کوشی و کار زیاد هر آنچه را در توان داریم برای موفقیت تیم ملی ایران در هر میدانی بکار بگیریم.

کیروش در ادامه به معرفی دستیارانش در تیم ملی پرداخت و اظهار داشت: "آنتونیوسیموئز" از نظر من یکی از بزرگ ترین بازیکنان پرتغال بوده و به عنوان بازیکن و مربی در کنار بزرگانی همچون پله و بکن بائر فعالیت می کرد. او به همراه من در تیم ملی پرتغال هم حضور داشت و باید یک راز بزرگ را بگویم که ایشان قرمز و طرفدار بنفیکا است.

در این میان خبرنگاران گفتند ما یک تیم قرمز به نام پرسپولیس در ایران داریم که کیروش با تاکید بر اینکه ایشان فقط طرفدار بنفیکا است افزود: "مایکل دت دیمت" دیگر دستیار من است که تجربه زیادی در کشورهای انگلستان و آمریکا و ایرلند داشته و این اواخر هم در امارات فعالیت می کرد که ایشان را متقاعد کردم به کادر تیم ملی ایران بپیوندد. یک دستیار دیگر هم خواهم داشت که امروز یا فردا به ایران می آید. "دنی گاسپار" که تخصص کار کردن با دروازه بان ها را دارد هم تجربه زیادی در فوتبال آفریقا ، پرتغال ، آمریکا و ژاپن داشته و به همراه من در جام جهانی 2010 حضور داشت. وی مربی حرفه ای بزرگی است که در تیم های بنفیکا ، فورتو و اسپورتینگ لیسبون فعالیت می کرد.

وی در ادامه از عباس ترابیان به عنوان دست راست خود در تیم ملی یاد کرد و افزود: نمی دانم ایشان را می شناسید یا نه اما همانطور که کفاشیان مطرح کرد ، وی مسئولیت سنگینی در تیم ملی خواهد داشت. همه می دانند اگر می خواهید در مستطیل سبز موفق شوید باید کادر قوی در خارج داشته باشیم و مسئولیت هماهنگی خارج از زمین بر عهده ترابیان است.

سرمربی جدید تیم ملی کشورمان با بیان اینکه تیم ملی بدون حمایت مسئولان ، باشگاه ها و بازیکنان نمی تواند موفق شود افزود: از همین حالا باید در کنار هم تلاش کنیم تا به هدفمان که صعود به جام جهانی 2014 است دست یابیم.

کیروش خطاب به بازیکنان تیم ملی هم اظهار داشت: کار من در تیم ملی شرایط راحتی را برای آنها ایجاد می کند. در حقیقت کار من این است شرایطی را فراهم کنم که بهترین استفاده از داشته های آنها در تیم ملی صورت گیرد. من شرایطی را فراهم می کنم که هر کدام از آنها با نهایت توانایی پا به زمین مسابقه بگذارد و این کار را با احساسات زیاد انجام می دهیم.

وی همچنین خطاب به هواداران فوتبال ایران گفت: من تضمینی برای پیروزی و نتیجه گیری نمی دهم اما به آنها می گویم به سختی تلاش خواهیم کرد تا به اهدافمان برسیم.

سرمربی پرتغالی تیم ملی از رسانه ها درخواست کرد تعامل کاملی با تیم ملی داشته باشند و گفت: معتقدم هر کس وظیفه خودش را می داند اما آنچه همه ما دنبالش هستیم صعود به جام جهانی است. اگر همه با هم هماهنگ باشیم به این هدف بزرگ دست پیدا خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان دلیل اصلی عدم توافق با فدراسیون فوتبال در مرحله اول حضورش در ایران را دلایل شخصی و خانوادگی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با گذشت زمان و انجام هماهنگی های لازم با خانواد ه ام ، این مشکل حل شد و امروز سرمربی تیم ملی ایران هستم.

کارلوس کیروش اظهار داشت: دلیل اصلی که امروز اینجا حضور دارم و با فدراسیون فوتبال ایران توافق کرده ام ، رویای مشترک برای صعود به جام جهانی بود که خوشبختانه در این زمینه توافقات پایه ای و اساسی با فدراسیون فوتبال داشتم. دلیل دومم برای حضور در ایران این بود که فدراسیون ایران در فاصله سه ماه تا دیدار مقدماتی جام جهانی مقابل مالدیو به یک سرمربی نیاز داشت و من بعد از آنکه مشکلات شخصی و خانوادگی ام را حل کردم موافقتم را برای پذیرش مسئولیت تیم ملی اعلام کردم.

وی اضافه کرد: البته در این مدت درهای مذاکره باز بود و فدراسیون فوتبال ایران مذاکرات دیگری را نیز با سایر مربیان انجام داد ولی خوشحالم که زمان باعث شد تا مشکلات خانوادگی ام برطرف شود و با هماهنگی هایی که با خانواده ام انجام دادم امروز در خدمت تیم ملی ایران باشم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به سئوال دیگری در مورد شناختش از فرهنگ و عقاید و مردم و کشور ایران هم گفت: زندگی همواره متعلق به افراد قدرتمند نیست بلکه متعلق به افرادی است که بتوانند خودشان را با شرایط جدید وفق بدهند و مربیگری یعنی وفق دادن مربی با زندگی ، فرهنگ و شرایط جدیدی که قرار است در آنجا کار کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربیاتی که در کشورهای آمریکا، انگلیس ، رئال مادرید و آفریقای جنوبی داشتم می توانم خیلی زود خودم را با شرایط ایران هماهنگ کنم. من تقریبا در تمام قاره ها و با بازیکنان مختلف کار کرده ام و حالا تنها رویای این را دارم که یک روز در کره ماه کار کنم.

کارلوس کیروش تصریح کرد: شغل و وظیفه من ایجاب می کند اطلاعات کافی از فوتبال ایران به دست بیاورم و خودم را با آنها هماهنگ کنم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد این سئوال که در مدت 3.5 سال در ایران ، فوتبال ایران را به چه جایگاهی خواهد رساند و از استعدادهای فوتبال ایران چگونه بهره برداری خواهد کرد نیز اظهار داشت: استعدادهای زیادی در ایران وجود دارد ولی زمانی می توان از این استعدادها استفاده کرد که با نظم و ترتیب همراه شود. شعار اصلی من اصل استعداد ، هماهنگی و کار زیاد است و اعتقاد دارم با نظم و ترتیب در کارها ، موفقیت مان تضمین خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی که آیا از توقع ایرانی ها برای صعود به جام جهانی اطلاع دارید و نگرانی شما از حضور در ایران چیست؟ گفت: می دانم که توقعات همیشه خیلی بالاست. من در کشورهای زیادی با تیم های ملی مختلف این تجربه را داشته ام. توقع همه تیم های ملی برای صعود به جام جهانی یکسان است و همه آنها می خواهند تیم ملی شان جزو 4 تیم پایانی جام جهانی باشد اما باید واقع بین باشیم چرا که تنها چند تیم توانسته اند جزو تیم های برتر جام جهانی باشند.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان یادآور شد: موفقیت های تیم ملی باید مداوم و مستمر باشد. فراموش نکنیم که بلغارستان در یک برهه زمانی در جام جهانی درخشید اما پس از آن افت کرد. پرتغال در جام جهانی 1966 چنین تجربه ای داشت. نیجریه و کرواسی هم همینطور. پس از مدتی درخشش افت کردند اما باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که موفقیت های تیم ملی استمرار داشته باشد. درحقیقت ، ما در زندگی توقعات زیادی داریم حتی یک فرد عادی هم می خواهد فرزندش رئیس جمهور شود یا شما می خواهید سردبیر رسانه تان شوید اما آیا هر کس متناسب با اهدافی که دارد خوب کار می کند. پاسخ منفی است. بیشتر مردم دوست دارند پشت یک درخت بنشینند و به رویاهایشان فکر کنند.

وی تاکید کرد: وظیفه من این است تا با همکاری فدراسیون فوتبال تلاش کنیم فوتبال ایران به آنچه لیاقت آن را دارد ، با برنامه ریزی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت حرکت کند و در این روند بر روی دوران آماده سازی تیم ملی ، دقت روی تیم امید و نوجوانان این برنامه را پیش ببریم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سئوال که آیا این رفت و برگشتش به فوتبال نوعی بازارگرمی برای خودش نبود هم گفت: من به شایعاتی که در رسانه ها مطرح می شود توجهی نمی کنم و واقعیت این است که من اکنون سرمربی تیم ملی هستم. از نظر من ، مطالبی که در رسانه ها مطرح می شود توضیح دادن آن دشوار است و شما رسانه ها بهتر از من می توانید در این زمینه اظهار نظر کنید. حقیقت این است که در مورد حضورمان در مورد سایر تیم های ملی مطالبی عنوان شد ولی حقیقت این است که من حالا در ایران هستم و سرمربیگری تیم ملی ایران را پذیرفته ام.

وی در مورد این سئوال که آیا در مورد هدایت تیم ملی ایران با الکس فرگوسن سرمربی مطرح تیم منچستر یونایتد انگلیس مشورت کرده است نیز گفت: فرگوسن یکی از بهترین دوستان من است اما برای آمدن به ایران و هدایت تیم ملی با او مشورت نکرده ام بلکه در این زمینه تنها با دستیارانم مشورت داشته ام.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا از دستیاران ایرانی نیز در تیم ملی استفاده خواهید کرد و حضور منصوریان تا چه مدت در تیم ملی ادامه خواهد داشت افزود: الان زمان صحبت کردن و وعده و وعید دادن نیست من باید در جلساتی با مسئولان فدراسیون نیازهای تیم ملی را مشخص کنم و ببینم چه اشخاصی برای چه مسئولیت هایی مناسب هستند نه اینکه اول افرادی را مشخص کنیم بعد ببنیم برای آن مسئولیت مناسب هستند یا نه. البته من قطعا از مربیان ایرانی زیادی در تیم ملی استفاده می کنم ولی هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته ام.

سرمربی تیم ملی در مورد شناختش از لژیونرهای فوتبال ایران که در تیم های اروپایی اشتغال دارند هم یادآور شد: من باید بازیکنان ایران را در مسابقات آسیایی زیر نظر بگیرم و روی آنها مطالعه کنم چه در زمین و چه در بیرون از زمین حتی فیلم برخی از بازی های آنها را مرور کنم تا به تصویر شفافی از توانایی های آنها دست پیدا کنم و بتوانم در مورد آنها یک تصمیم منصفانه و صادقانه برای حضور در تیم ملی بگیرم.

وی اضافه کرد: من بازی ایران و روسیه را از نزدیک دیدم و شناخت کلی روی تیم ایران پیدا کردم ولی این کافی نیست و کار ما از حالا به بعد جدی تر آغاز می شود.

کیروش همچنین اظهار داشت: وظیفه ای که من با فدراسیون فوتبال در مورد آن به توافق رسیده ایم ، بردن تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل است اما با توجه به دانش و تجربیاتی که در پرتغال و آفریقای جنوبی برای آماده سازی تیم های ملی داشته ام، بر عملکرد سایر تیم ها نیز نظارت خواهم کرد. البته این سیستم "کارلوس کیروشی" نیست بلکه من بر اساس واقعیت های فوتبال ایران عمل خواهم کرد و برای انجام این کار به حمایت همه نیاز دارم چرا که فوتبال یک کار تیمی است و قائم به فرد نیست. البته همانطور که گفتم اولویت اصلی من تیم ملی و امید است و از نظر من مسابقات مقدماتی جام جهانی و المپیک از همین فردا آغاز شده و ما باید با برنامه ریزی کوتاه مدت ، زمینه موفقیت تیم ملی را فراهم کنیم تا پس از آن قدم به قدم ، سایر برنامه های خود را پیش ببریم.

وی افزود: ما باید برنامه ریزی دقیق ، منصفانه و عادلانه ای جهت تصمیم گیری برای انتخاب بازیکنان تیم ملی داشته باشیم. قطعا در همه جای دنیا می توانیم بازیکن مستعدی از ایران را پیدا کنیم ولی باید شرایطی را فراهم کرد که از آنها به بهترین شکل استفاده و وضعیت جذب آنها را فراهم کرد.

کیروش در پایان با تاکید بر اینکه همه بازیکنان را برای حضور در تیم ملی زیر نظر خواهد گرفت گفت: نمی دانم چه زمانی از ایران می روم اما می خواهم در آن روزی که رفتم پشت سرم سیستمی را ایجاد کنم که به پیشرفت بیشتر فوتبال ایران کمک کنم و آینده پیشرفت این رشته را در کشورتان تضمین کند.



نوشته شده توسط حامی در سه شنبه 90/1/16 ساعت 5:7 عصر | لینک ثابت | نظر
صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پروفایل مدیر وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ


حامی

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز