وبلاگ حامیان کارلوس کیروش

کیروش: دیگر بس است؛ ما باید منتظر گریه حریفانمان باشیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه نشست مطبوعاتی‌اش گفت که گریه بس است. باید کار کنیم که حریفان پس از شکست مقابل ما اشک بریزند.
 کارلوس کی‌روش در ادامه نشست مطبوعاتی‌اش اظهارکرد: من اشک بازیکنان ایرانی را پس از ناکامی مقابل کره جنوبی در جام ملت‌های آسیا دیدم این نشان می‌دهد آنها چقدر نسبت به بازی در تیم ملی عشق می‌ورزند. من به آنها می‌گویم که دیگر این اشکها در کار نخواهد بود و وقت آن است که این اشکها به عرق تبدیل شود.این بدان معناست که ما باید سخت کار کنیم چرا که گام بعدی ما آن است که این بازیکنان حریفانمان باشند که گریه کنند این ماموریت ماست ما باید سخت کار کنید، عرق بریزید و کاری کنید که بقیه گریه کنند

وی گفت: موضوع دیگر آن است که تیم ایران در حال حاضر در رده 47 رنکینگ فیفا و هفتم آسیا قرار دارد. این بدان معنی است که در آسیا شش کشور جلوتر از ما هستند. علت اینکه این موضوع را بیان کردم آن است که ما باید در مرحله دوم مسابقات انتخابی جام جهانی شرکت کنیم. به این دلیل در چنین رده‌ای در آسیا هستیم. من زمانی به ایران آمدم که در آسیا رده هفتم را دارید و کشورهایی جلوتر از ما هستند لذا ما باید از آنها پیشی بگیریم و بدانیم در رنکینگ فیفا 46 کشور جلوی ما هستند. ما باید مسیری را در پیش بگیریم تا پیشرفت کرده و رو به موفقیت حرکت کنیم.

کی‌روش همجنین خطاب به هواداران و علاقمندان تیم ملی ایران گفت: هواداران بدانند که برخی از کشورهایی که جلوتر از ما هستند سی سال زحمت کشیده اند تا این موفقیت‌ها را به دست آوردند. تیم پرتغال قبل از مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در رده سوم دنیا قرار داشت. ما 28 سال زحمت کشیدیم تا به این رده رسیدیم. فرانسه سالهای زیادی تلاش کرد و تنها در سال 1998 توانست قهرمان دنیا شود. یا اینکه برای اسپانیا 30 سال طول کشید تا آنها بتوانند با زحمت قهرمان جهان شوند. پس یک حرف ساده را بیان می‌کنم باید سخت کار کنید. حال سوال پایانی من از شما این است آیا شما هم برای این حرکت آماده هستید؟ چرا که ما هم آماده‌ایم. آیا شما آماده هستید؟

کی‌روش لحظه‌ای مکث کرد و منتظر پاسخ خبرنگاران شد. خبرنگاران صحبت‌های او را تایید کردند و کی‌روش گفت: پس باید با هم کار کنیم.

حضار پس از این جریان به نشانه تایید صحبت‌های کی‌روش برایش دست زدند.

در ادامه یکی از خبرنگاران از کی‌روش پرسید "بر اساس چه شناختی مربی تیم‌های امید و دستیار ایرانی‌تان در تیم بزرگسالان یعنی امید نمازی را انتخاب کردید؟ آیا تخصص لازم و علم گرایی برای انتخاب مربیان، که در نشست قبلی به آن تاکید می‌کردید در انتخاب‌هایتان وجود داشته است و به جمع بندی مناسبی رسیده‌اید؟" کی‌روش در پاسخ گفت: همانطور که گفتم این موضوع برایم مهم بود. رزومه و موفقیت‌های مربیان در این انتخاب‌ها موثر بود. به همین خاطر از بین گزینه‌های موجود نشست‌هایی با برخی مربیان مختلف داشتم. بی شک آنها مربیان خوب و لایقی هستند که شایستگی حضور در کادر فنی تیم های ملی را دارند. البته همانطور که می دانید مسابقات لیگ هنوز تمام نشده و بیستم می ما لیگ قهرمانان آسیا را هم داریم. لذا برخی مربیان خوب دیگری هم هستند که اکنون مشغول کار در باشگاهشان هستند. ما می‌توانیم در آینده از حضور آنها هم استفاده کنیم. اما در حال حاضر از بین گزینه‌های موجود ظرفیت اشخاص و موفقیت‌هایی که به دست آمده بودند را مدنظر قرار دادیم و انتخاب کردیم.

وی افزود: من اطمینان خاطر خوبی نسبت به علیرضا منصوریان و مارکار آقاجانیان و همچنین دستیار ایرانی‌ام در تیم بزرگسالان یعنی امید نمازی دارم. همانطور که گفتم قرار نیست این مربیان به تنهایی کار کنند و از حمایت ما برخوردار خواهند بود.

وی درباره انتخاب نمازی نیز گفت: اگر از طریق اینترنت جستجو کنید به اطلاعات خوبی درباره او می‌رسید اما چیزی را می‌خواهم بگویم که شما نمی‌دانید. نمازی در سالها پیش زمانی که من در تیم مترو استارز آمریکا کار می‌کردم او شاگرد من بود و از سال 1996 او را می‌شناسم. من به توانایی‌ها و شخصیت او اعتقاد دارم. خبرنگار دیگری از کی‌روش پرسید که "آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم جایگاه فوتبال ایران با حضور شما به جایگاه تیم ملی پرتغال در دنیا برسد" که کی‌روش لحظه‌ای مکث کرد و خندید و پاسخ خاصی به این سوال ندارد.

خبرنگار دیگری سوالی پرسید که جنجالی را به نشست مطبوعاتی کشاند. او خطاب به کی‌روش گفت: در این که شما مربی بزرگ و توانایی هستید شکی نیست اما زمانی که در تیم‌های جوانان و بزرگسالان پرتغال کار کردید بازیکنانی در این تیم‌ها بودند که دوپینگ کردند. من می‌توانم اسم آنها را هم بگویم. آیا نگران به وجود آمدن آن اتفاق‌ها در تیم‌های ایران نباشیم؟ کی‌روش به او گفت: مطلب واضحی را می‌خواهم به شما بگویم که برای اولین بار و آخرین بار است که این را بیان می‌کنم. امیدوارم بار دیگر تکرار نشود. چرا که می‌توانم شما را تحت پیگرد قضایی قرار دهم.از شما می‌پرسم این اطلاعات را از کجا کسب کردید. از کجا متوجه شدید که در آن زمان‌ها من مربی تیم‌های جوانان و بزرگسالان پرتغال بودم؟

خبرنگار با بیان نام برخی از بازیکنان مختلف در سالهای گذشته چون «کیم» بازیکن تیم براگا در سال 2001، «دنیل کندی» در تیم پرتغال در سال 2002، «فرناندو کوتو» در سال 2001 ، «ژاویر» در سال 2005 در تیم ملی پرتغال و ... گفت: تیم جوانان پرتغال به دلیل دوپینگ یکی از بازیکنانش قهرمانی که در سال 1998 به دست آورده بود را از دست داد.

کی‌روش در پاسخ گفت: از سوال شما تشکر می‌کنم. درباره تمام اسامی که شما مطرح کردید فقط یک چیز می‌توانم بگویم آن هم اینکه متاسفم برای برخی رسانه‌ها که چنین داستان عظیمی را می‌سازند در حالی که اصلا چنین چیزی وجود ندارد. چرا که من در آن زمان‌ها در پرتغال نبودم. من پرتغال را در سال 1995 برای ادامه کار در آمریکا ترک کردم. هیچکدام از اینها بازیکن من نبودند و من مربی تیمی نبودم که آنها در آن شاغل باشند.

وقتی که این اتفاق‌ها در زمانی افتاده که من در آنجا نبودم نمی‌دانم چرا این مسائل را به من ارتباط می‌دهیم. من با تیم زیر بیست سال پرتغال در سال 1981 قهرمان شدم و چیزهایی که گفتید به من ربطی نداشت. به طور مثال زمانی که آن اتفاق برای کوتو افتاد من در پرتغال نبودم. خوب است که هواداران فوتبال در ایران از این به بعد می‌دانند که هیچ کدام از این موارد به من ارتباطی نداشته است. پس بر سه چیز تاکید می‌کنم: اول آنکه در زمان آن اتفاقات من در پرتغال نبوده‌ام. دوم آنکه من مربی آن بازیکنان نبوده‌ام و سوم آنکه در تیم‌هایی که آنها بودند من عضویت نداشتم.

کی‌روش گفت: در زمانی که در تیم ملی پرتغال کار می‌کردم تنها یک بار با بحث دوپینگ روبرو شدم و آن هم در جام جهانی 2010 اتفاق افتاد. آن هم به دلیل استفاده بازیکن از ماده غیر قانونی نبود. این موضوع را شرح می‌دهم. آن اتفاق به این دلیل بود که کادر پزشکی روز قبل از یک مسابقه مهم صبح زود قصد بیدار کردن یکی از بازیکنان را داشت. به دکتر گفتم اصرار شما برای بیدار کردن بازیکن در این شرایط می‌تواند تیم ما را تخریب کند. آنها بازیکن را بیدار کردند اما من موافق نبودم چرا که در کنگره جهانی فیفا گفته شده است کادر پزشکی مسئول کنترل دوپینگ حق بیدار کردن بازیکنان را ندارد. در نهایت موضوع به دادگاه CAS ارجاع داده شد که در آنجا هم حق را به من دادند و اعلام کردند تصمیم من درست بوده است.

پس از اظهارات کی‌روش خبرنگار ادامه داد و گفت زمانی که شما در تیم آفریقای جنوبی بودید هم چنین موضوعی وجود داشت که عباس ترابیان و خسرو والی زاده که مسئولیت برگزاری جلسه را داشتند به خبرنگار گفتند با این کار حق دیگران را ضایع می‌کنی. کی‌روش جواب شما را داد و بهتر است فرصت سوال کردن به همکارانت بدهی.



نوشته شده توسط حامی در پنج شنبه 90/2/8 ساعت 3:37 عصر | لینک ثابت | نظر
صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پروفایل مدیر وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ


حامی

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز