وبلاگ حامیان کارلوس کیروش

کارلوس کیروش(1): راهی طولانی تا شناخت از فوتبال ایران پیشرو دارم

کارلوس کی‌روش در نشست مطبوعاتی امروز (پنج شنبه) خود اظهار کرد: خوشحالم که بعد از سه، چهار هفته مطالعه و بررسی شرایط فوتبال ایران به نتایج مثبتی در قدم اولمان رسیدیم. حتما می‌دانید که زمان کمتر از چهار هفته زمان کوتاهی است بخواهیم تمام جزئیات فوتبال در کشور پهناور ایران را بررسی کنیم. به من حق بدهید که در این مدت کوتاه چنین کاری به طور امکانپذیر نباشد. به همین دلیل ما کارها را به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کردیم.

وی افزود:

بی تردید اگر ما نتوانیم در بازی‌های پیش رو از سد تیم‌های عراق و مالدیو بگذریم آینده‌ای برای ما نخواهد بود. لذا تمام تمرکزمان برای آماده سازی تیم‌های ملی جهت حضور در این دو مسابقه است تا بتوانیم در رده بزرگسالان به مرحله سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل و در رده امید بتوانیم به مرحله بعدی مسابقات انتخابی المپیک لندن برسیم. همانطور که عباس ترابیان مسائل مهمی را عنوان کرد ما برنامه ریزی‌هایی برای اهدافمان داریم. مسائل ما در حال حاضر به دو بخش مسائل مربوط به درون زمین و مسائل خارج از زمین تقسیم می شود. در اولویت اول ما بحث انتخاب مربیان تیم‌های ملی را داشتیم و می‌خواستیم کسانی را انتخاب کنیم که مسئولیت تیم امید را بر عهده دشته باشند و بعد مربیانی که بتوانند در کادر فنی تیم بزرگسالان حضور داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از اولویت‌های مهم ما انتخاب بازیکنان بوده است و برای این موضوع سعی کردیم فیلم‌های بازیهای انجام شده را تا جایی که امکانپذیر بود به طور دقیق مورد مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

بر این اساس به تدریج و بازی به بازی تفکر ما نسبت به بازیکنان روشن‌تر می‌شد اما هنوز راه بسیار طولانی در این زمینه پیش روی ماست.

کی‌روش گفت: رفته رفته ذهنیت من برای انتخاب بازیکنان تیم‌های ملی روشن شد، هرچند هنوز در ابتدای راه قرار داریم. زمان زیادی باید صرف مطالعه و زیر ساخت‌هایی که کنار تیم ملی بوده و نقش حمایتی دارند صرف شود. در این راه ما به برخی نتایج مهم دست پیدا کردیم تا بتوانیم در سه حوزه توسعه زیر ساخت‌های فوتبال، توسعه منابع انسانی و تجهیزات و امکانات لازم برای پیشرفت در فوتبال به سطح بالاتر و حرفه‌ای برسیم. اگر موفقیت می‌خواهیم باید در این زمینه‌ها به سطح خوبی برسیم. از این سه حوزه توسعه منابع انسانی در اولویت ماست چرا که اگر سالن‌هایی وجود داشته باشد اما افراد مناسبی نباشند که از آنها استفاده کنند بی فایده خواهد بود.

کی‌روش گفت: در بحث انتخاب مربیان تیم‌ امید علیرضا منصوریان و مارکار آقاجانیان به عنوان دستیار او را به فدراسیون معرفی کردیم. مطمئنا کادر فنی تیم امید از حمایت کامل فدراسیون و کادر فنی بزرگسالان برخوردار خواهد بود. کادر فنی تیم امید با انتخاب دو مربی دیگر یعنی مربی دروازه‌بان‌ها و مربی بدنساز تکمیل می‌شود تا تمامی مربیان تیم المپیک ایرانی باشند.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه‌هایش برای تیم ملی 19 سال (جوانان) ایران گفت: بنده بررسی‌هایی در این زمینه داشته‌ام و تا حدودی نسبت به شرایط تیم نوجوانان آگاه شدم. از فدراسیون شنیدم که اکبر محمدی و آذرپور مشغول کار استعدادیابی در این تیم هستند. به دلیل آنکه ما چند هفته‌ای برای انتخاب کادر فنی این تیم وقت داریم بررسی‌هایی را در آینده خواهیم داشت و حداکثر تا 15 روز آینده کادر فنی این تیم‌ها انتخاب و معرفی خواهند شد.



نوشته شده توسط حامی در پنج شنبه 90/2/8 ساعت 3:45 عصر | لینک ثابت | نظر
صفحه نخست
آرشیو وبلاگ
پروفایل مدیر وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ


حامی

طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجازطول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز